Eiropas Katoļu Ģimenu organizāciju apvienība (FAFCE) atbalsta Satversmes grozījumus par labu laulībai un ģimenei

Eiropas Katoļu Ģimenu organizāciju apvienība (FAFCE) atbalsta Satversmes grozījumus par labu laulībai un ģimenei

“Mēs atbalstām Latvijas likumdevēju centienus pamatlikuma (Satversmes) līmenī atzīt laulību kā stabilu vīrieša un sievietes savienību, kas ir ģimenes pamatā” – tā saka Vinčenzo Bassi – Eiropas Katoļu Ģimenu organizāciju apvienības (FAFCE) prezidents, atsaucoties uz ierosinātajiem Satversmes grozījumiem, kas iesniegti Latvijas Republikas Saeimā. Šīs izmaiņas saskanēs ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu (Bulgārijas, Horvātijas, Ungārijas, Polijas un Slovākijas) konstitūcijās noteikto. “Šāda veida izmaiņas var kļūt par pozitīvu zīmi dzīvīgai un nobriedušai demokrātiskai sabiedrībai. Mēs ļoti ceram, ka Latvijas Parlaments dosies šajā virzienā,” paziņoja Kornels Barbī, FAFCE viceprezidents. FAFCE goda prezidents Antuāns Renārs uzskata, ka: “Atzīstot ģimeni par sabiedrības pamatšūniņu, vienlaikus atzīstama stabilas vīrieša un sievietes – laulāto savienības loma jaunas dzīvības sagaidīšanā un vecāku uzdevumā pieņemt, rūpēties un izglītot savus bērnus. Vīrieša un sievietes savienība tiešā veidā pozitīvi ietekmē ekonomiku un sociālo izaugsmi un veido (garantē) ilgtspējīgu un ilgmūžīgu nākotni visai nācijai un cilvēcei. Prezidents Bassi noslēdz: “Šī brīža pandēmija visiem skaidri parādīja ģimenes būtisko lomu: šis ir īstais brīdis, lai likumdevēji no visām politiskajām partijām atzītu šo vienkāršo faktu. Tas nav ideoloģijas jautājums. Visiem vajadzētu vēlēties šīs konstitucionālās izmaiņas, kas, cerams, nesīs konkrētus augļus Latvijas ģimenēm caur ģimenei draudzīgu politiku ”. Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes 2020.gada 22.decembrī publicētie dati liecina par to, ka nabadzības riskam Latvijā 2019.gadā bija pakļauti 21,6%, bet nabadzības riska slieksnis palielinājās tieši ģimenēm ar bērniem. Diemžēl, krīzei turpinoties, situācija vēl pasliktināsies un joprojām ļoti būtisks ir Satversmes 110.pantā iekļautais valsts pienākums īpaši palīdzēt bērniem invalīdiem, bērniem, kas palikuši bez vecāku gādības vai cietuši no varmācības. Ja Saeimas Juridiskā komisija virzīs tālāk ceturtdien tai nododamo iniciatīvu, tam būs nepieciešamas 2/3 parlamenta balsu visos lasījumos. Eiropas Katoļu Ģimeņu... Lasīt tālāk
Viņi teica, ka nekas nemainīsies: NAIDA RUNA

Viņi teica, ka nekas nemainīsies: NAIDA RUNA

Naida runa. Populārs vārdu salikums, kas tiek lietots arvien biežāk. No sākotnēji labā nodoma, kas paredzēja aizstāvēt cilvēkus pret cieņu aizskarošiem komentāriem vai uzvedību, tas ir pārvērties par manipulācijas un cenzūras ieroci lielākoties galēji liberāli noskaņoto cilvēku rokās. Arvien biežāk parādās izteikumi, ka mūsdienās visneaizsargātākā cilvēku kategorija ir balstas ādas krāsas vīrietis ar kristīgu pasaules redzējumu, jo viņš ietilpst vismazāk aizsargāto kategoriju sarakstos. Lai apkarotu naida runu, tiek izdoti dažāda līmeņa dokumenti – sākot ar ANO stratēģiju un rīcības plāniem, beidzot ar nacionālajiem dokumentiem. Atverot ANO stratēģiju un rīcības plānunaida runas ierobežošanai (pieņemts 2020.gada augustā), dokumenta saitē var redzēt, ka dokuments ir ietverts sadaļā “genocīda prevencija” (genocideprevention). Tātad ANO naida runu pielidzina genocīdam. ANO piedāvā šādu naida runas definīciju: “Jebkāda veida mutvārdu, rakstveida vai uzvedības komunikācija, kas uzbrūk vai lieto nievājošu vai diskriminējošu izteiksmi, kas attiecināma uz personu vai personu grupu, balstoties uz viņu identitāti jeb citiem vārdiem sakot, balstoties uz viņu reliģisko, etnisko, nacionālo, rases, ādas krāsas, izcelsmes, dzimuma (gender) vai citu identitātes faktoru.” (“any kind of communication in speech, writing or behaviour, that attacks or uses pejorative or discriminatory language with reference to a person or a group on the basis of who they are, in other words, based on their religion, ethnicity, nationality, race, colour, descent, gender or other identity factor”.) Kā redzams, mūsdienās ir ļoti plašs klāsts ar iespējām būt aizvainotam un vērsties tiesībsargājošajās iestādēs, lai pierādītu savu aizvainojuma pakāpi. Līdz šim visskaļākie cīnītāji pret naida runu, ko pierādījuši 2020.gada notikumi, ir organizācijas, kas iestājas pret rasismu (piemēram, blacklivesmatter kustība ASV) un par LGBT (lezbiešu, geju, biseksuāļu un transpersonu) tiesībām. Turklāt organizācijas, kas cīnās, piemēram, par LGBT tiesībām, bieži vien cieši sadarbojas ar feministiskajās organizācijām un... Lasīt tālāk
Gender ideoloģijas būtība

Gender ideoloģijas būtība

Gender ideoloģija patiešām ir ideoloģija, kuras mērķis ir pārveidot sabiedrisko attiecību formas, par pamatu ņemot to pašu, mums labi zināmo, tikai mazliet piemirsto marksismu. Mērķis ir graut un iznīcināt dabisko ģimenes modeli, un to paveikt, izjaucot robežas starp dzimumiem. Marksisma pamatlicējs Fridrihs Engels, vienā no savām vissvarīgākajām grāmatām rakstīja: “Vēsturē par vienu no pirmajiem antagonismiem ir jāatzīst antagonisms starp vīrieti un sievieti monogāmiskā laulībā un par pirmo uzspiešanu – vīrieša pārākumu pār sievieti.” (“Ģimenes izcelšanās, valsts un privātais īpašums”) Šo domu tālāk attīstīja amerikāņu feministe Shulamith Firestone (1945-2012), kuru atzīst par gender ideoloģijas pamatlicēju. Savā grāmatā “Dzimumu dialektika” viņa sintezē Zigmunda Freida, Kārla Marksa, Fridriha Engelsa un Simone de Beauvoir idejas. Šajā grāmatā viņa uzsver: “Lai likvidētu un ierobežotu ekonomiskās klases ir nepieciešama proletariāta revolūcija, tāpat lai likvidētu dzimumu klases, jeb kārtas ir nepieciešama apspiesto (sieviešu) klases revolūcija, un šai klasei pilnībā ir jāpārņem vara pār reprodukcijas līdzekļiem. Tas nozīmē, ka sievietēm ir ne tikai pilnībā jārīkojas ar savu ķermeni kā īpašumu, bet arī pilnībā jāpārņem kontrole pār visu cilvēka vairošanās un auglīguma sfēru. Viņai ir jākontrolē demogrāfiskā bioloģija un visas sabiedriskās institūcijas, kas ir saistītas ar bērnu radīšanu un audzināšanu.” (S. Firestone, M.A. Peters, “Gender, pasaules politiskā un kultūras norma”). Šis fragments skaidri norāda, ka gender ideoloģijas pamatā ir marksisms, sabiedriskās klases cīņas vietā tiek novietota dzimuma cīņa, kurā sieviete ir apspiestā klase, un tās mērķis ir iegūt kontroli pār auglīguma sfēru. Cīņu par reproduktīvām tiesībām aizsāk Margaret Sanger (1879-1966), kura ir Starptautiskās Ģimenes Plānošanas Federācijas (IPPF) dibinātāja. Sanger uzskata, ka “mātišķība – tā ir reproduktīvā verdzība,” no kuras vajag atbrīvot sievietes. “Sieviete ir novājināta ar to, ka tā ir sieva un... Lasīt tālāk

Piedāvājam iepazīties ar Stambulas Konvencijas pamattekstu

Ņemot vērā publiski izskanējušo informāciju par Stambulas konvencijas tulkojuma gala versijas publisko nepieejamību, publicējam Labklājības ministrijas Konceptuālo ziņojumu „Par Latvijas pievienošanos Eiropas Padomes Konvencijai par vardarbības pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu ” (turpmāk – Stambulas konvencija), kur Stambulas konvencijas pamatteksts ir atrodams 7.pielikumā no 45.-71.lpp. Savukārt, Stambulas konvencijas Paskaidrojošais ziņojums ir atrodams 8.pielikumā no 72.-143.lpp.  Dokumentu iespējams lejuplādēt šeit:... Lasīt tālāk
Aicinām uz ekspertu diskusiju par Stambulas Konvenciju, jeb “Eiropas padomes Konvenciju par vardarbību pret sievietēm un vardarbību ģimenē novēršanu un apkarošanu.”

Aicinām uz ekspertu diskusiju par Stambulas Konvenciju, jeb “Eiropas padomes Konvenciju par vardarbību pret sievietēm un vardarbību ģimenē novēršanu un apkarošanu.”

Š.g. 11.februārī plkst. 14:00 Rīgas domes 508.telpā notiks ekspertu diskusija par Stambulas Konvenciju jeb “Eiropas Padomes Konvenciju par vardarbības pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu”.Pieteikšanas dalībai pasākumā līdz 10.februārim, aizpildot pieteikuma formu: http://goo.gl/forms/oRlEpL2IM2Diskusijas gaitā kopīgi ar nozaru profesionāļiem meklēsim atbildes uz jautājumu: “Vai pāreja uz sociālā dzimuma (angl. – GENDER) izpratni mazinās vardarbību pret sievietēm un stiprinās ģimenes Latvijā?” Diskusijā piedalīsies: Tieslietu Ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Iesalnieks Labklājības Ministrijas Bērnu un ģimenes  politikas departamenta vecākā referente Viktorija Boļšakova   Un dažādu jomu eksperti:  Baiba Rudevska, Dr.iur. Indra Tretjakova, Mg. Psych. Jēkabs Raipulis, Dr.biol. Aldis Alliks, zvērināts advokāts Atgādinām, ka Labklājības ministrija 2015.gada 26.novembrī Valsts sekretāru sanāksmē izsludināja konceptuālo ziņojumiu „Par Latvijas pievienošanos Eiropas Padomes Konvencijai par vardarbības pret sievietēm un vardarbības ģimenē novēršanu un apkarošanu”, kurā vēstīts, ka “tas ir pirmais starptautiskais līgums, kurā ietverta sociālā dzimuma/ dzimtes (ang. -gender) definīcija.”Biedrība “Asociācija Ģimene”, pēc 29.12.2015. notikušās saskaņošanas sanāksmes, informēja, ka Stambulas konvencija tās pašreizējā redakcijā nav ratificējama un tai ir nepieciešama nopietna akadēmiskā (juridiskā un zinātniskā) analīze un publiskā apspriešana. Ieeja bez maksas! Ar ekspertu diskusijas programmu var iepazīties šeit: Ekspertu diskusija... Lasīt tālāk
Par dzimumaudzināšanu. Kā un kāpēc par to jārunā?

Par dzimumaudzināšanu. Kā un kāpēc par to jārunā?

Dzimumaudzināšana Kādēļ par to jārunā? „Eiropas seksuālās izglītības standarta paraugā” kā centrālā ass par cilvēka dzimumu ir izvirzīta seksualitāte, kura ietver dzimumu gendera (dzimtes) identitāti un lomas, seksuālo orientāciju, dzimuma instinktu, baudu, tuvību un reprodukciju. Šajā definīcijā ir samudžināti dažādi jēdzieni gan cilvēka bioloģiskās dabas izraisītie, gan sociāli izveidotie, galu galā visu novirzot uz seksuālās baudas gūšanu un tikai kā pašu pēdējo minot reproduktīvo funkciju. Sajukums izpratnē par dzimumu. Pēdējā laikā ļoti aktīvas ir kļuvušas dažādas sabiedriskās organizācijas, kurām atbalstu sniedz arī valstiskās struktūras, kuras par dzimumu diskriminācijas galveno cēloni pasludina līdzšinējos uzskatus par dzimumiem un dzimumattiecībām un aicina „mainīt pastāvošās varas attiecības starp sievietēm un vīriešiem un kopumā sabiedrībā esošos dzimumu stereotipus”. Šie maināmie stereotipi esot: dzimums ir iedzimts un neizmaināms, heteroseksuālā orientācija ir norma, meiteņu audzināšana par meitenēm un zēnu – par zēniem ir nepareiza. Pareizajai izpratnei būtu jābūt, ka „dzimumus galvenokārt veido sabiedrības normas un uzskati…Sievišķo un vīrisķo nosaka kultūra.” (Hanstrēma, 2011, 27.lpp.) Gan homoseksualitāte, gan biseksualitāte un citas seksualitātes ir norma. Jaunie zēnu un meiteņu attīstības modeļi ir zēnu feminizācija (sievišķošana) un meiteņu maskulinizācija (vīrišķošana). Fiziski un psihiski dažāda dzimuma cilvēki neatšķiras vai atšķiras nedaudz, tādēļ arī profesiju izvēlē tas nav jāņem vērā. Tātad pilnīgi pretēji priešstati un izpratne par dzimumu, un arī agrāk pastāvošo atziņu noliegšana. Dzimumu atšķirību piesaukšana pielīdzināta dzimumu diskriminācijai. Lai noskaidrotu, cik pamatoti ir šie „revolucionārie” piedāvājumi, apskatīsim kā tie atbilst zinātniskajām atziņām par dzimuma veidošanos un tā nozīmi indivīda dzīvē un sabiedrības pastāvēšanā. Taču jebkuras dzīvas būtnes un dzīvības pastāvēšanas nepārtrauktības nodrošināšanas nepieciešamā sastāvdaļa ir reprodukcija jeb vairošanās. Tā ir viena no dzīvo organismu pamatvajadzībām kā barība, kā ūdens, tāpat... Lasīt tālāk