Igaunijā pie parlamenta ēkas notika zibakcija dabīgas ģimenes aizstāvībai

Igaunijā pie parlamenta ēkas notika zibakcija dabīgas ģimenes aizstāvībai

Šī gada 24.novembrī Igaunijā pie Parlamenta ēkas Tallinas centrālajā laukumā notika zibakcija dabīgas ģimenes atbalstam, ko organizēja Igaunijas Ģimenes un tradīciju aizsardzības fonds. Ar šo akciju Fonds vēlējās paust nopietnu vētījumu Igaunijas politiķiem, ka laulībai un ģimenei ir būtiska loma. Zibakcija ir papildināta ar video, kurā Fonds pauž viedokli, ka ģimene ir institūcija, kas cilvēces vēstures gaitā ir radusies dabiskā veidā, un tās pamatā ir savienība starp vienu vīrieti un vienu sievieti. Tāpat Fonds uzskata, ka katram bērnam ir dabiskas tiesības uz māti un tēvu, un nevienam nav tiesību viņiem tos atņemt. “Ģimene ir mūsu nācijas un sabiedrības pamats. Cienīsim un novērtēsim ģimeni un aizsargāsim mūsu sabiedrības pamatvērtības!”: teikts Fonda video vēstījuma beigās. Ar Fonda video vēstījumu var iepazīties... Lasīt tālāk
Meita aug bez tēva. Riski un daži audzināšanas noslēpumi

Meita aug bez tēva. Riski un daži audzināšanas noslēpumi

Nepilnas ģimenes – tā ir gana liela mūsdienu sabiedrības problēma. Kā bērns sociāli attīstās, kad viņam nav viena no vecākiem? Vientuļo tēvu nav tik daudz, un vairumā gadījumu nepilnajās ģimenēs kā vientuļais vecāks dominē tieši sieviete. Šoreiz par to, kas notiek, kad māte viena audzina meitu. Dažus audzināšanas noslēpumus apkopojis portāls baby.ru Nepilna ģimene – vai tā ir sociāla pataloģija? Vientuļā māte var dažādi ietekmēt bērns psihi, turklāt tieši lielu ietekmi rada tas, kāda dzimuma bērns tiek audzināts šajā nepilnajā ģimenē. Puikas, kuri auguši bez tēva, nereti vīriešu ietekmes trūkumu kompensē uz ielas, no radiniekiem – vīriešiem, no vīriešu kārtas skolotājiem, treneriem. Tādēļ topošais vīrietis, kurš dzīvojis ar māti un bez tēva klātbūtnes, diezgan agri uzņemas atbildību par ģimeni, par mammu un tātad – par sievieti. Daudzi puikas no nepilnajām ģimenēm (pie nosacījuma, ka tie auguši sociāli labvēlīgās ģiemenēs) agri kļūst patstāvīgi, prot sasniegt izvirzītos mērķus un kopumā veiksmīgi adaptējas pieaugušo dzīvē. Jaunības gados viņiem nav nekādu problēmu brīvi komunicēt ar meitenēm, jo viņi spēj tās saprast, viņi spēj just, jo to visu ir redzējuši, dzīvojot kopā ar māti. No šādiem jauniešiem nākotnē veidojas labi vīri, iejūtīgi tēvi, kuri rūpējas un sargā ģimenes saites. Tomēr šīs iepriekšminētās labās īpašības, ko mēdz mantot jaunie vīrieši, kuri auguši bez tēva, topošajām mammām nevajadzētu pārvērtēt un tāpēc tiekties veidot nepilnas ģimenes ar mērķi izaudzināt kārtīgu vīrieti. Jāatzīst, ka ģimenēs, kurās nav tēva klātbūtnes, ir daudz negatīvo pušu un šie piemēri, vientuļajām mammām audzinot dēlus, ir tikai minēti kontekstā un salīdzinājumā, kas notiek, ja mamma viena audzina meitu. Ja zēniem, kuri izauguši bez tēva, tomēr ir kaut kādas izredzes kļūt par pilntiesīgu sabiedrības... Lasīt tālāk
Seminārs “Ģimenes misija” ar prof. Johannesu Raimeru – 6. – 7.novembris

Seminārs “Ģimenes misija” ar prof. Johannesu Raimeru – 6. – 7.novembris

Johannes Raimers – teoloģijas doktors, 20 kristīgu grāmatu autors, atkal būs Rīgā, lai kalpotu mums ar savām zināšanām! Jau trešo gadu pēc kārtas – šī gada 6. – 7.novembrī norisināsies gadskārtējais Latvijas Bībeles Centra organizētais seminārs ar pazīstamā lektora Johannesa Raimera piedalīšanos. Šī semināra tēma – “Ģimenes misija”. Seminārs notiks Rīgā, Āgenskalna baptistu draudzes telpās, Mārupes ielā 14. Seminārā tiks apskatītas šādas tēmas: Ģimene kā Dieva instruments. Bibliska teoloģija par ģimeni; Ģimenes un Dieva misija uz Zemes; Pārmaiņu process – no tradicionālas uz misionālu ģimeni draudzē; Misionāla ģimene sabiedrībā – misija kaimiņu vidū; Misionāla ģimene draugu lokā; Bērni kā misijas instruments; Ģimenes Akadēmija draudzē – kā sagatavot uz misiju vērstas ģimenes. “Johannes Raimers ir labi pazīstams lektors, rakstnieks, evaņģēlists un teologs. Jautājumu par ģimeni un misiju viņš uzlūko ar asu skatu un rūpīga Bībeles lasītāja uzmanību. Mēs dzīvojam laikmetā, kurā brīvi uzbrūk tradicionālai ģimenei. Tomēr ģimene un misija ir Dieva sirdī, un mums būs lieliska iespēja izpētīt šos jautājumus ar prof. Johannesa Raimera palīdzību. Nāc un esi svētīts!”  – tā par semināru saka Vitālijs Petrenko, Latvijas Bībeles Centra direktors. Dalības maksa – 5 EUR, precētam pārim – 7 EUR (kafijas pauzes iekļautas cenā). Semināra laikā būs iespējams iegādāties DVD ierakstus no iepriekšējām konferencēm Rīgā ar J.Raimera piedalīšanos, kā arī dažādas viņa un citu autoru grāmatas. Semināra datumi un laiki: 6.novembris: 18:00 – 21:00 7.novembris: 8:30 – 17:30 Semināra norises vieta: Rīgas Āgenskalna baptistu baznīca, Mārupes iela 14 Papildus informācija: Mob. 27014222 e-pasts: lbc@bible.lv ; mājas lapā: www.bible.lv; Avots:... Lasīt tālāk
Tikumības līkločos vecākiem ir izšķiroša loma

Tikumības līkločos vecākiem ir izšķiroša loma

Plašu rezonansi sabiedrībā š.g. septembrī izraisījusi situācija Rīgas pilsētas Āgenskalna Valsts ģimnāzijā, kad skolotāja Iveta Ratinīka mācību procesā izmantoja dzejnieces Agneses Krivades dzejoli “Svētīgi”. Pēc skolotājas I.Ratinīkas vārdiem[1] dzejolis “bija izaicinošs”, tomēr viņa ir pārliecināta, ka mūsdienās nekādi literāri teksti nevar tikt uzskatīti par nepiedienīgiem, jo īpaši gadījumos, kad tie tiek izrunāti un skaidroti. Šajā brīdī apstāsimies un aplūkosim situāciju kopumā. Filozofs, rakstnieks un portāla “Satori.lv” galvenais redaktors Ilmārs Šlāpins norāda, ka, viņaprāt, sašutums par konkrēto dzejoli ir kvalitātes pierādījums. “Tā ir labas dzejas pazīme, labas dzejas liktenis – raisīt skandālu un diskusijas.”[2] No I.Šlāpina teiktā izriet, ka labas dzejas kritērijs ir radītā ažiotāža, nevis dzejas estētiskais baudījums. Ažiotāžas kā mērauklas izmantošana mākslas darbu novērtējumā arvien biežāk kļūst par vienu no galvenajiem kritērijiem un ir saistīta ar mākslas komercializāciju kopumā. Taču atgriezīsimies pie izglītības procesa un aplūkosim, ko par bērnu tiesību aizsardzību un izglītošanu saka normatīvie akti. Bērnu tiesību aizsardzības likuma 4.pantā teiks, ka “bērna tiesības tiek aizsargātas, lai sasniegtu šādus mērķus: 1) sabiedrības interesēm atbilstošas vērtību orientācijas veidošanos un nostiprināšanos bērnā; 2) bērna orientāciju uz darbu kā vienīgo morāli atbalstāmo eksistences līdzekļu iegūšanas un labklājības avotu; 3) bērna orientāciju uz ģimeni kā sabiedrības organizācijas pamatvērtību un vienu no sabiedrības un indivīda galvenajām vērtībām.” Savukārt, Izglītības likuma 2.pants nosaka, ka “šā likuma mērķis ir nodrošināt katram Latvijas iedzīvotājam iespēju attīstīt savu garīgo un fizisko potenciālu, lai veidotos par patstāvīgu un attīstītu personību, demokrātiskas Latvijas valsts un sabiedrības locekli. Atbilstoši izglītojamā vecumam un vajadzībām tiek nodrošināta iespēja: 1) iegūt zināšanas un prasmes humanitāro, sociālo, dabas un tehnisko zinību jomā; 2) iegūt zināšanas, prasmes un attieksmju pieredzi, lai piedalītos sabiedrības un... Lasīt tālāk
Rūpēsimies par ģimeni, jo no tās ir atkarīga mūsu nākotne!

Rūpēsimies par ģimeni, jo no tās ir atkarīga mūsu nākotne!

Filadelfijā norisinās VIII Pasaules ģimeņu tikšanās. Sestdienas, 26. septembra, vakarā, kad pulkstenis Latvijā jau rādīja 2.00 naktī, sākās ģimeņu svētku kulminācijas pasākumi. Klātesot pāvestam, Bendžamina Franklina vārdā nosauktajā bulvārī (Benjamin Franklin Parkway) skanēja dziesmas, notika dejas un lūgšanas, un seši pāri sniedza liecības. Vigīlijas dalībniekus uzrunāja kāda ģimene no Ukrainas, kuras viens bērns ir invalīds, laulāto pāris no Argentīnas, kas tikko nosvinēja savas laulības 60 gadu jubileju, divi saviļņojuma pilni jaunieši no Austrālijas, kuri gatavojas laulībām, bet dzīvo atsevišķi, kā arī ģimenes no Nigērijas, ASV un Jordānijas. Sabiedrība labi attīstās un kļūst stipra, ja tā tiek veidota uz ģimenes pamata – uzsvēra Francisks. Pāvests pie klātesošajiem vērsās brīvā formā, bet viņa iepriekš sagatavotā uzruna tika izdalīta rakstiskā veidā. Viņš iesāka ar kādu joku no dzīves. Kāds bērns viņam reiz esot pajautājis: „Ko darīja Dievs pirms pasaules radīšanas?” „Dievs mīlēja”, esot atbildējis Svētais tēvs. „Dievs mīlēja, jo Viņš ir mīlestība. Un skaistākais, ko Dievs ar mīlestību izdarīja, bija ģimenes izveidošana, kurai Viņš iedeva visu. Viņš apveltīja ģimeni ar visu savu mīlestību, skaistumu un patiesību”. Ģimene ir īsta tad, kad spēj atvērt rokas un pieņemt visu šo mīlestību. Francisks atzina, ka ģimenes locekļi sastopas, protams, arī ar dažādām grūtībām. Viņš vēlreiz atgādināja to, ko jau bija teicis citās tikšanās reizēs ar ticīgajiem Romā: „Protams, daži no jums var man teikt: „Tēvs, Jūs tā varat runāt, jo neesat precējies”. Ģimenē ir grūtības. Dažreiz mēs strīdamies, var lidot trauki, bērni var izraisīt vecākiem lielas galvassāpes. Ģimenēs vienmēr ir krusts. Vienmēr. Šo ceļu gāja arī Dieva Dēls. Tomēr ģimenē atspīd arī augšāmcelšanās gaisma, jo Dieva mīlestība mums ir atvērusi šo ceļu. Līdz ar to,... Lasīt tālāk
Kas ir laulība?

Kas ir laulība?

Autore: Aiga Rotberga Laulība ir derība starp vīrieti un sievieti, kad viņi abi pieņem lēmumu savienot savas dzīves līdz nāves brīdim. Divi cilvēki kļūst par vienu miesu, divi, kas bija katrs par sevi, kļūst par vienotu garīgu un fizisku savienību. (Tādēļ vīrs atstās tēvu un māti un pieķersies savai sievai un tie kļūs par vienu miesu (1.Mozus 2:24). Derība nozīmē, ka mani prieki un manas bēdas kļūst arī par mana laulātā priekiem un bēdām – tas kas bija mans ir kļuvis par mūsu , mēs nesam atbildību un rūpes viens par otru. Mēs dalāmies visā, bet, galvenais, dalāmies ar sevi pašu – dāvājam un uzticam sevi otram cilvēkam. Laulība ir Dieva radīta savienība starp vīrieti un sievieti, atšķiras varbūt mūsu pašu cilvēku veidotās tradīcijas kā šī derība tiek noslēgta un kas mūsdienās tiek ņemts vērā un kas nē, no tā, ko Dievs bija paredzējis iesākumā. Dievs radīja vispirms vīrieti (pēc sava tēla un līdzības) un tad sievieti: 1.Mozus 2:18 Un Dievs tas Kungs sacīja:” Nav labi cilvēkam būt vienam. Es tam darīšu palīgu, kas atbilstu viņam.” Tātad sieviete tiek radīta atbilstoša savam vīram, viņa tiek radīta par palīgu un nevis par galvu, jo vīra galva ir Kristus. Sieva tiek pievesta pie vīra. Viņa ir tā, kas ceļ, atbalsta un iedvesmo savu vīru. Savukārt, vīrs nododas savai sievai (mīl bez nosacījumiem) tāpat kā Kristus nodevās mūsu (tas ir, draudzes) dēļ. Jo vīrs nav no sievas, bet sieva no vīra. Jo vīrs nav radīts sievas dēļ, bet sieva vīra dēļ.(1.kor.11:8-9) Divas personības kļūst par vienu veselu, bet tajā paša laikā katrs saglabā savu vienreizīgumu un neatkārtojamību, sieviete saglabā savu sieviškību, bet... Lasīt tālāk